poca-header

Informații publice

Cerere pentru înregistrarea vehiculelor pentru care există obligativitatea înregistrării


Documente necesare:
a) cererea solicitantului;
b) actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, precum şi actul de identitate al acestuia, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite; în cazul reprezentării solicitantului prin avocat identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte însoţită de cartea de identitate;
c) documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului, în original şi în copie, şi, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, un extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile, obiectul, durata contractului, datele de identificare a vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de dovada declarării fiscale la organul fiscal local de la domiciliul, reşedinţa sau sediul deţinătorului mandatat.
Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra vehiculului trebuie să fie înregistrat în evidenţele organului fiscal local de la domiciliul, sediul sau reşedinţa dobânditorului;
Prin excepţie, în cazul operaţiunilor de înregistrare efectuate la solicitarea deţinătorilor mandataţi, nu este necesară depunerea documentului care atestă dreptul de proprietate asupra vehiculului, fiind suficientă depunerea unui extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile,obiectul şi durata contractului, datele de identificare ale vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de copia documentului care atestă dreptul de proprietate al societăţii de leasing asupra vehiculului, de dovada înscrierii vehiculului în evidenţele organului fiscal competent şi de acordul scris al proprietarului vehiculului.
d) cartea de identitate a vehiculului sau atestatul tehnic eliberat de Regia Autonomă „Registrul Auto Român“, în original, după caz;
e) dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice în termenul de valabilitate a acesteia, cu excepţia maşinilor autopropulsate cu o viteză maximă constructivă care nu depăşeşte 25 km/h, a autovehiculelor cu şenile, a tramvaielor şi a vehiculelor cu tracţiune animală;
f) dovada asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie, cu excepţia vehiculelor cu tracţiune animală;
g) dovada plăţii contravalorii certificatului de înregistrare şi a plăcuţei/plăcuţelor cu numărul de înregistrare;
h) dovada faptului că vehiculul este radiat din circulaţie, în cazul în care acesta a mai fost înregistrat;
i) procură specială în formă autentică, împuternicire avocaţială sau împuternicire scrisă a reprezentantului legal al persoanei juridice, după caz.

(extras din HCL nr. 66 din 20 martie 2025 privind aprobarea procedurii de eliberare/radiere a certificatelor de înregistrare pentru categoriile de vehicule pentru care există obligativitatea înregistrării la nivelul primăriei Municipiului Aiud)

FORMULARE PENTRU DESCĂRCAT

© Primăria Municipiului Aiud 2022-2023, Toate drepturile rezervate